STEMpowering Youth

“STEMpowering Youth”: ένα πρωτοποριακό εγχείρημα που θέτει τη χρήση της τεχνολογίας στο επίκεντρο της εκπαίδευσης και υποστηρίζει την καινοτομία στα θρανία.

Ο μη κερδοσκοπικός εκπαιδευτικός οργανισμός Επιστήμη - Επικοινωνία  “SciCo” (από το Science Communication), υλοποιεί από τις αρχές του 2017 το Πρόγραμμα “STEMpowering Youth”σε περιοχές της ελληνικής επαρχίας, με την ακαδημαϊκή συμβολή της Ελληνογερμανικής Αγωγής και την υποστήριξη του Ιδρύματος Vodafone.

Πρόκειται για δωρεάν εξωσχολικά εργαστήρια STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) για μαθητές γυμνασίου και λυκείου, που εισάγουν την καινοτομία στις σχολικές αίθουσες απομακρυσμένων περιοχών της ελληνικής επικράτειας. Στο πρώτο και δεύτερο κύκλο του προγράμματος “STEMpowering Youth”, συμμετείχαν 380 μαθητές από 14 περιοχές της Θράκης (Ξάνθη, Κομοτηνή, Ορεστιάδα, Αλεξανδρούπολη, Διδυμότειχο, Πομακοχώρια Γλαύκη  και Εχίνος Ξάνθης) και των Δωδεκανήσων (Ρόδος, Πάτμος, Κως και Κάλυμνος).

Ο τρίτος κύκλος του προγράμματος “STEMpowering Youth” ξεκίνησε τον Φεβρουάριο με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην Αθήνα και επεκτείνεται σε 10 νέες περιοχές. Στο διάστημα των επόμενων δύο μηνών, 300 μαθητές γυμνασίου και λυκείου θα παρακολουθήσουν τα εργαστήρια STEM, στις παρακάτω 15 πόλεις της περιφέρειας:

  • Κρήτη (Σητεία Λασιθίου, Βάμος Χανίων, Σπήλι Ρεθύμνου, Μοίρες Ηρακλείου)
  • Νησιά Β.Α. Αιγαίου (Μυτιλήνη, Σάμος)
  • Δωδεκάνησα (Ρόδος, Κως, Λειψοί, Λέρος)
  • Θράκη (Ξάνθη, Ορεστιάδα, Διδυμότειχο, Κομοτηνή, Ίασμος Ροδόπης, Τυχερό Έβρου)

Το πρόγραμμα «STEMpowering Youth» δίνει τη δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς της περιφέρειας να επιμορφωθούν σε θέματα τεχνολογίας, να κάνουν χρήση ψηφιακής και βιωματικής διδασκαλίας και να συμμετέχουν σε μια εκπαιδευτική κοινότητα ανταλλαγής πληροφοριών και ιδεών. Παράλληλα μέσα από τη δημιουργία εργαστηρίων, ενισχύονται τα τοπικά σχολεία και ανοίγουν προοπτικές εμπλοκής τους με την τοπική κοινότητα και εκπαιδευτικούς ή ερευνητικούς φορείς.

Τα εργαστήρια δίνουν την ευκαιρία σε μαθητές να εργαστούν σε ομάδες και να εκπαιδευτούν μέσω της διάδρασης και της ενεργητικής μάθησης. Μέσα από μια ποικιλία θεμάτων, οι μαθητές γνωρίζουν στην πράξη την διεπιστημονική μέθοδο και αναλαμβάνουν τον ρόλο του επιστήμονα, ερευνητή και εφευρέτη κάνοντας χρήση ψηφιακών εργαλείων. Έτσι οι μαθητές αναπτύσσουν την κριτική και τη δημιουργική τους σκέψη, την συνεργασία και την έρευνα για την επίλυση προβλημάτων, δεξιότητες που χαρακτηρίζουν την σύγχρονη πραγματικότητα.

Το πρόγραμμα διαρκεί 9 εβδομάδες και οι μαθητές διδάσκονται κάθε εβδομάδα ένα κεντρικό θέμα με ψηφιακά διδακτικά σενάρια που τα συνοδεύουν κατάλληλες βιωματικές δραστηριότητες. Οι μαθητές ξεκινούν τον κάθε κύκλο με θέματα Φυσικών Επιστημών, συνεχίζουν με μαθήματα Αστρονομίας και τελειώνουν μαθαίνοντας τις δυνατότητες του Arduino κατανοώντας τη λογική του προγραμματισμού και της συνδεσμολογίας ενός κυκλώματος. 

Κάθε κύκλος του προγράμματος ολοκληρώνεται με τη δημιουργία κατασκευών που ανέπτυξαν μαθητές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, με την ανάδειξη των πιο καινοτόμων project/κατασκευών για την επίλυση ενός τοπικού προβλήματος, να επιβεβαιώνουν πως “η καινοτομία ξεκινάει από τα θρανία”

Εαν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τις μαθητικές κατασκευές του πρώτου κύκλου μπορείτε να δείτε αυτό το βίντεο.

Δείτε επίσης τους φορείς, τους μαθητές και τους καθηγητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα να μιλούν για τις εμπειρίες που απέκτησαν, σε αυτή την λίστα βίντεο

 

Posted on:

Μάρτιος 7, 2018

Share this: